Ağız Diş Ve Çene Cerrahisi

Ağız ve çene cerrahi diş hekimliğinin ağız ve çene bölgelerindeki sert ve yumuşak dokuların hem fonksiyonel hem estetik yönlerini ilgilendiren hastalıkların, yaralanmaların ve bozuklukların tedavisini kapsar.

Kabaca, diş çekimi ağızdan bir dişin çıkarılmasıdır. Diş çekimi, genellikle bir dişin dış etmenlerle zarar görmesi(kırılma vs), çürümesi, ya da kanal tedavisi ile kurtarılamaması durumunda başvurulan bir operasyondur. Ardından isteğe göre diş implantı yerleştirilecekse yer hazırlamak için yapılır. Diş sağlıklı olsa da bazı durumlarda gelişmiş diş eti hastalığı diş çekimine sebep olan başka bir faktör olabilir.

Diş çekimi, diş telleri, diğer ortodonti tedaviler için ağızda yer açmak veya pediatrik hastalar söz konusu olduğunda, yetişkin dişlerinin büyümesi için yer açmak yolu olarak da başvurulan bir tedavidir.

Çene Cerrahisi – Çene Cerrahi Operasyonları

• Yirmilik diş çekilmesi
  • Apse ve kist operasyonları
  • Diş çekimi

Yirmilik Dişler ve Çekilmesi

Ağzımızda en son gelişen dişler yirmi yaş dişleridir. Genellikle yirmili yaşlarda oluşumunu tamamladıkları için bu isimle adlandırılırlar. Bazı kişilerde de doğuştan hiç yirmi yaş dişi gelişimi oluşmaz. Dolayısıyla bu kişilerde yirmi yaş dişleri hiçbir zaman sıkıntı yaratmaz. Ancak bazen bu dişler gelişimini tamamladığı halde çene kemiğinde konumlanma esnasında sıkıntı oluştururlar. Bu problemler sonucu çenede yer olmaması veya çeşitli nedenlerle yirmi yaş dişlerinin çekilmesi zorunlu hale gelebilir.

Yirmi Yaş Dişinin Çekilmesini Gerektiren Haller Nelerdir?

Dişin kendisinde veya etrafındaki çürükler, dişin çıkışıyle beraber gerçekleşen ilgili bölgedeki diş eti hastalıkları, dişin yalnış ilerlemesi sebebiyle oluşan basınç ağrıları, çapraz çıkan dişler ve çene kemiğinde oluşan kistler yirmilik dişin çekilmesine sebep olacak nedenler arasındadır.

Ağız ameliyatı sonrası ağzımı ne ile çalkalamalıyım?

24 saat geçtikten sonra, günde üç ila dört kez ılık tuzlu suyla (bir bardak ılık suda bir çay kaşığı tuz) nazikçe durulayın. Her yemekten ve atıştırmalıktan sonra duruladığınızdan emin olun, suyun cerrahi operasyonun yapıldığı alanın etrafında biriken yiyecek parçalarını çıkardığından emin olun.

Çene cerrahisi operasyonları ne kadar sürer?

Operasyon genel anestezi altında yapılır ve bir ile üç saat arasında sürede tamamlanır. Ancak her hastanın tedavi yöntemi farklılık göstereceği için cerrahınız size daha doğru bir zaman verecektir.

Ağız ameliyatı sonrası diş etlerinin iyileşmesi ne kadar sürer?

Yumuşak doku genellikle yaklaşık 3-4 hafta içinde tamamen iyileşir. Eğer hasta cerrahi bir diş çekim operasyonu geçirmişse tamamen iyileşme süreci biraz daha uzun olabilir, ancak bu sürece ağrı hissedilmez. Herhangi bir ağrı hissedildiğinde hekiminize başvurmanızı öneririz.

Tuzlu su ile durumala diş eti enfeksiyonlarını iyileştirebilir mi?

İltihaplanan diş etlerinin iyileştirilmesinde tuzlu su ile durulama çok faydalı olabilir. Tuzlu su, dezenfektan özelliklere sahiptir ve vücudun iyileşmesine yardımcı olur. Ayrıca ağızdaki bakterileri azaltır, yiyecek parçacıklarını giderir ve ağız kokusunu giderilmesine yardım eder. Bu durulamayı günde iki veya üç kez yapmalısınız. Eğer bu durulama işleminden sonra da ağız kokusu, ağızda kötü tat devam ediyorsa diş hekimi randevusu almanızı öneririz.

Diş eksen kayıklığından dolayı ağızın fazla kapanması durumunda çene cerrahisi gerekli midir?

Diş telleri takımı, dişler yanlış hizalandığında veya ağızın aşırı kapanması gibi problemleri düzeltmek için yapılan işlemlerden biridir. Ancak, bazen diş telleri tek başına bu yanlış hizalama sorununu çözemez ve yanlış hizalanmış çeneleri düzeltmek için çene (veya “ortognatik”) cerrahi gerekebilir.