YİRMİLİK DİŞ ÇEKİMİ

Her Yirmilik Diş Çekilir mi

Yirmilik diş çekimi için dişler düz ve çapraşık değilse ve diş etlerinden tamamen çıkıp olması gereken yerde konumlanırsa çıkarılmasına gerek olmayabilir. Bununla birlikte, gömülü, yana doğru veya çevreleyen dişleri çapraşık olan yirmilik dişler ciddi komplikasyonlar çıkabilir. Kistler, tümörler, değişen dişler ve enfeksiyon en sık karşılaşılan sorunlar arasındadır. Herhangi bir komplikasyon oluşmadan önce sorunlu yirmilik dişlerini çıkarmak her zaman bu problemlerle karışlaşmaktan daha iyi seçenektir. Dolayısıyla, yirmilik dişler hakkında kapsamlı bir değerlendirme yapılması gerekir.

Yirmilik Diş Nedir

Yirmilik diş üç grup azı dişinin sonuncusu olan yirmi yaş dişleri, problem yaşama olasılığı en yüksek dişler ve ağızda en az ihtiyaç duyulan dişlerdir. Oluşumlarını 17-19 yaşları arasında tamamlarlar. Geliştikçe, onlu yaşların sonlarında veya yirmili yaşların başlarında ağız boşluğuna girmeye çalışırlar. Kısmi veya tam sıkışmaya ve diğer dişlerde sorunlara neden olabilecek konumlandırma sorunlarına eğilimlidirler.

Endişelenmeye Gerek Yok

Pek çok insan yirmilik dişlerini çektirmekten korkar, aslında bu işlem bir uzmanın elinde oldukça basittir. Ağzınızın tamamen uyuşturup acıyı hissetmeyeceğinizden emin olacağız ve rahatsızlığı azaltmak ve size hoş bir deneyim sunmak için en son teknikleri ve teknolojiyi kullanacağız. Operasyon ardından reçeteli ağrı kesiciler kullanmanız gerekebilir. İlacı belirtilen şekilde almanız, sorunsuz ve rahat bir iyileşme yaşamanıza büyük ölçüde yardımcı olacaktır. Ayrıca yeme, içme ve sigara içmeme gibi önerilere dahil olmak üzere ağzınızın bakımı için ayrıntılı yöntemleri de sizlere göstereceğiz. Çoğu hastamız 24 ila 48 saat içinde daha iyi hissetmeye başlıyor ve üç gün içinde normal aktivitelerine devam ediyorlar

20 dakika

3-4 gün

Bir yirmilik dişin ne zaman çekilmesi gerektiğini nasıl anlarsınız?

Gömülü bir yirmilik diş enfekte olduğunda, diğer dişlere zarar verdiğinde veya başka diş problemlerine neden olduğunda, şu belirti veya semptomlardan bazılarını yaşayabilirsiniz:

Kırmızı renkte veya şiş diş etleri.
Hassas ve kanayan diş etleri.
Çene ağrısı.
Çene çevresinde şişlik.
Ağız kokusu.
Ağızda hoş olmayan bir tat.
Ağzı açmada zorluk.

Yirmilik dişi çektirmezsek ne olur?

Bu bölgenin görülmesi ve temizlenmesi zor olduğundan, kısmen ortaya çıkan yirmilik dişler, diş eti hastalığına ve ağız enfeksiyonuna neden olan bakterilerin birikebileceği bir boşluk oluşturur.Ayrıca, yirmilik dişler düzgün bir şekilde içeri girmek için yeterli alana sahip değilse, yakındaki dişleri yamultabilir veya başka şekilde zarar verebilir.

Yirmilik dişlerin çıkabileceği en geç yaş kaçtır?

Genellikle yirmilik dişler 17 ile 21 yaşları arasında çıkarlar. Bazı gruplarda 13 yaş gibi erken süreçte ağrılar başlayabilir. 25 yaş yirmilik dişlerin çıkışı için en geç yaş denilebilir.

Yirmilik diş çekimi işlemi çok can acıtıyor mu?

Yirmilik dişleriniz çıkarılırken bölge uyuşacağından herhangi bir acı hissedilmeyecektir. Eğer işlem sırasında ağrı hissederseniz, diş hekiminize veya ağız cerrahınıza söylemelisiniz. Böylece ilgili dişe daha fazla anestezi uygulanarak acının giderilmesi sağlanacaktır.

Yirmilik diş ağrılarını görmezden gelirseniz ne olur?

Yirmilik diş ağrısını görmezden geldiğinizde çürük oluşma şansını arttırmış olursunuz. Ayrıca, bu bölgede diş etlerinin iltihaplanmasına ve şişmesine neden olan bakteriyel bir enfeksiyon da gelişebilir. Tedavi edilmeyen enfeksiyonlar doğru antibiyotiklerle tedavi edilmelidir. Ağır vakalarda, diş eti kanadını çıkarmak için ağız cerrahisi de gerekebilir.