Diş Çekimi

Bazen ileri derecede çürük, kemik-çene hastalığı veya travma nedeniyle dişlerin çekilmesi gerekir. Bir dişin çıkarılmasına diş çekimi denir. Diş çekimi kısa ve kolay bir işlemdir, sonrasında biraz rahatsızlık ve şişlik olması normaldir. Daha önce biraz korkulmasına rağmen, bu prosedür modern anestezikler ve analjezikler sayesinde artık ağrılı değil. İleri derecede diş çürüğü olan ve şiddetli bir diş ağrısı çeken kişiler diş çekimi ile rahatlar ve daha sonra diş implantları veya köprüler gibi tedavilerle eksik dişlerini iyileştirebilirler.

Diş çekimi, diş telleri, diğer ortodonti tedaviler için ağızda yer açmak veya pediatrik hastalar söz konusu olduğunda, yetişkin dişlerinin büyümesi için yer açmak yolu olarak da başvurulan bir tedavidir.

Kabaca, diş çekimi ağızdan bir dişin çıkarılmasıdır. Diş çekimi, genellikle bir dişin dış etmenlerle zarar görmesi(kırılma vs), çürümesi, ya da kanal tedavisi ile kurtarılamaması durumunda başvurulan bir operasyondur. Ardından isteğe göre diş implantı yerleştirilecekse yer hazırlamak için yapılır. Diş sağlıklı olsa da bazı durumlarda gelişmiş diş eti hastalığı diş çekimine sebep olan başka bir faktör olabilir.

Kimler İçin Uygundur

Diş çekimi birkaç nedenden dolayı gerekli olabilir:

İleri derecede diş çürüğü
Enfeksiyon
Kaza sonucu kırılma
Ortodontik tedavi kapsamında diğer dişlerin yeniden hizalanması için yer açılması gerekmesi
Yanlış büyüyen bilgelik dişleri; çenede diğer dişleri itmekten ve olası bir enfeksiyonu önlemek için

20-40 dakika

7-10 gün